Изворно: like
Врста речи: именица
#свиђање
#допадање
#одобравање
#подршка
#готива (жаргонизам)
#/
свиђање; знак који се графички изражава као подигнути палац, у значењу одобравања, свиђања, допадања, па чак и подршке.
Иако се често чује, не треба употребљавати ову реч у формалним приликама. Тренутно не постоји адекватна алтернатива у српском језику за ову реч. Најприближнија правилна употреба би била: Ова објава је имала преко хиљаду реакција.
Ова објава је имала преко хиљаду лајкова.
/
И у енглеском like потиче из сленга и жаргона. Ова реч је била део популарне културе која датира још од 1928. године и стрипа у ,,Њујоркеру" који приказује две жене које разговарају о радном простору мушкарца:
„Шта има – страшно?"
„Не, он има као поткровље".
Злогласна употреба like појавила се као лингвистички додатак још у 19. веку у следећем одломку у роману „Отети" Роберта Луиса Стивенсона из 1886: Шта je погрешно у вези са тобом?
Компликује се ствар јер се у енглеском like користи и као именица, и као глагол, прилог, придев, предлог, везник. Иако се у српском језику чују и пишу, именица ,,лајковање" и глагол ,,лајковати", ове речи треба употребљавати само у колоквијалном говору, у контексту који је у вези са активностима на друштвеним мрежама.
У последње време се неке појаве, понуде, производи, или особе сагледавају по броју ,,лајкова" односно ,,свиђања" на друштвеним мрежама. Тај начин размишљања није присутан само међу млађом популацијом, већ и у пословном, корпоративном свету. Број свиђања (,,лајкова") није пресудан критеријум, али се узима као једна од референци.
Mноге компаније на основу броја свиђања на друштвеним мрежама формирају попусте, пакете и акцијске понуде, стога вољало би и промислити шта и зашто обележавамо да нам се нешто свиђа.
Када ти најчешће говориш лајк?
Посети нашу инстаграм страницу